ZOSTAŃ MENTOREM I DZIEL SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ

Szkolenie realizowane w formie zamkniętej

Podczas szkolenia:

  • poznasz podstawowe różnice pomiędzy pokoleniami, dowiesz się i uświadomisz z jakimi pokoleniami współpracujesz? (czyli Baby Boomers przez X, Y, do C),
  • dowiesz się, w jaki sposób wartości poszczególnych pracowników/pokoleń wspierają system zarządzania,
  • poznasz korzyści wynikające z budowania zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników,
  • nauczysz się tworzyć powiązania między ludźmi, wykorzystywać ich współpracę,
  • poznasz różnice w podejściu do pracy (i różnych jej aspektów) w różnych pokoleniach,

PROGRAM SZKOLENIA

 

1. Mozaika pokoleń – 4 pokolenia w pracy

  • cechy charakterystyczne poszczególnych pokoleń
  • różnice pomiędzy pokoleniami na poziomie fizyczności i na poziomie psychologicznym
  • „kanapka pokoleniowa” – jakie niesie korzyści i zagrożenia?

2. Mistrz i uczeń

  • czas i jego postrzeganie
  • na jakim etapie jestem i co mi jest potrzebne?
  • stosunek do autorytetów – całościowe kontra częściowe
  • czy w każdym pokoleniu działa efekt aureoli?
  • sposoby uczenia się – zdobywania i przekazywania wiedzy (nowe technologie- jak sobie z nimi radzić?)
  • budowanie wiarygodności poprzez różnorodne zewnętrzne atrybuty wizerunku.

3. Wartości jako filary budowania zespołu

  • doświadczenie kształtujące wartości poszczególnych pokoleń
  • 6 medali wartości wg de Bono
  • oczekiwania członków zespołu i firmy
  • mówimy to samo, myślimy co innego – jak uwspólniać wartości?

4. Dialog międzypokoleniowy – rafy i bariery

  • komunikacja interpersonalna
  • savoir vivre w zespole – jakie zachowania są przyjmowane za akceptowalne dla poszczególnych pokoleń
  • czy kompetencje językowe mają znaczenie? – esej czy SMS
  • bariery komunikacyjne w zespole międzypokoleniowym

5. Organizacja pracy wspierająca zespoły międzypokoleniowe

  • praca zespołowa – podstawy, cechy, zasady
  • techniki wymiany wiedzy i doświadczeń
  • mentoring odwrócony – zasady
  • podejście do zmian w firmie
  • zasady zarządzania swoimi zadaniami
  • elastyczność – co to znaczy w praktyce?
  • tempo adaptacji – jak na nie wpływać?

6. Budowanie kapitału społecznego 

  • co jest ważne dla mnie? co jest ważne dla moich współpracowników?
  • automotywacja  – co działało kiedyś, a co jest ważne dla mnie teraz?
  • co znaczy kreatywność na moim stanowisku pracy i jak ją pobudzać?
  • wolontariat – kiedy i jak chcę od firmy wsparcia

7. Jak uczyć przekazywać wiedzę?

WYKŁADOWCA

Dorota Jurzysta

Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego.

W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry).

Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

SZKOLENIA POWIĄZANE