TAJEMNICE MARKETINGU USŁUG MEDYCZNYCH

Szkolenie realizowane w formie zamkniętej

 

 

Zapraszamy na szkolenie dla właścicieli placówek medycznych.

Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę
i umiejętności na temat marketingu w sektorze medycznym.
Dzięki nim, będą mogli swobodnie stosować narzędzia marketingu w praktyce. Ponadto, dowiedzą się o specyfice działań marketingowych dla różnych produktów i usług. 

 

 

 

 

Cele szkolenia:

  • Określenie obecnego i przyszłego miejsca placówki na rynku
  • Określenie funkcji marketingu
  • Organizacja marketingu
  • Poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego
  • Nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej i planu marketingowego

 

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Czym jest marketing w sektorze medycznym:
    • grupy docelowa, czyli do kogo kierujemy nasze działania (rodzaje grup docelowych, jak wybrać, analiza)
    • analiza składników marketing mix (jak je zastosować w praktyce)
    • komunikacja marketingowa – jak będzie przebiegać (komunikat marketingowy – sposoby tworzenia)
  2. Wizerunek placówki medycznej – co się na niego składa i jak go skutecznie kreować?
  3. Plan marketingowy:
    • elementy planu marketingowego
    • jak stworzyć właściwy (analiza przykładów, tworzenie własnych)?
  4. Analiza firmy i jej otoczenia:
    • jak przeprowadzić analizę sytuacyjną firmy
    • analiza otoczenia
    • analiza SWOT
    • tworzenie własnej analizy firmy
  5. Narzędzia marketingu w sektorze medycznym – usługa medyczna jako produkt.
  6. Produkt i cena na rynku:
    • planowanie strategiczne dotyczące produktu
    • nowy produkt – koncepcje, rozwój, wprowadzenie na rynek
    • profile segmentów usług w sektorze medycznym i ich charakterystyka
    • strategie cen
  7. Promocja i dystrybucja na rynku:
    • efektywna promocja sprzedaży
    • czy marka ma znaczenie/jakie?
    • przekaz reklamowy – jak konstruować?
    • public relations
    • marketing relacji w sektorze medycznym
  8. Pułapki marketingu usług medycznych – jaki ich unikać?


POZIOM ZAAWANSOWANIA Brak wymaganego poziomu zaawansowania