PROFESJONALNA OBSŁUGA PACJENTA

Szkolenie realizowane w formie zamkniętej

Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest rozwinięcie umiejętności komunikacji i asertywnych zachowań w kontakcie z pacjentem oraz radzenia sobie w sytuacjach stresu i konfliktów.

Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi mechanizmami komunikacji interpersonalnej i czynnikami mającymi wpływ na jej skuteczność. Rozwiną również umiejętności zachowań asertywnych, dzięki którym zarówno pacjent jak i personel medyczny mogą mieć satysfakcję z wzajemnych kontaktów. 
 

PROGRAM SZKOLENIA

Zasada dobrej komunikacji z pacjentem

  • budowanie relacji sprzyjającej współpracy i zaufaniu między personelem medycznym, a pacjentem

Dostosowanie komunikacji do potrzeb i specyfiki pacjenta

  • komunikacja z pacjentem dzieckiem
  • komunikacja z pacjentem starszym (seniorem)
  • komunikacja z rodziną pacjenta
  • komunikacja z pacjentem w ciężkim stanie

Trudne rozmowy z pacjentem

  • informowanie pacjenta o stanie zdrowia
  • przekazywanie pacjentowi trudnych wiadomości
  • trudny pacjent – pacjent zdenerwowany, wystraszony, roszczeniowy, zestresowany

Asertywność w kontakcie z pacjentem

  • wyznaczanie granic w relacji pacjent - personel medyczny
  • radzenie sobie z konfliktem
  • reagowania na agresywne zachowania

Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym

  • obciążenia i stres typowe tzw. zawodów pomocowych i jak im przeciwdziałać
  • metody radzenia sobie ze stresem i napięciem 

Metody pracy stosowane w czasie szkolenia:
ćwiczenia indywidualne i zespołowe
prezentacja
dyskusja
studium przypadku
testy

WYKŁADOWCA

Jolanta Korczowska

Wchodząc w określone role, potwierdzamy nasze przekonania o nas samych i innych

Psycholog, diagnosta, doświadczony trener biznesu, coach, certyfikowany trener FRIS.

Posiada Międzynarodowy Ceryfikat Trenera Zarządzania w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju. Jest ceryfikowanym trenerem Success Insights – metody diagnostycznej  opartej o metodologię Extended DISC. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego (Politechnika Wrocławska) oraz coachingu (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej).

 

Specjalizuje się w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych. Potrafi zintegrować oraz zaktywizować każdą grupę. Jej autorskie ćwiczenia zawsze mają charakter interaktywny, zapadają w pamięć i inspirują do zmiany.



Opinie o jej szkoleniach:

  • Szkolenie to prawdziwa przyjemność, pełen profesjonalizm.
  • Ciekawe i profesjonalne! Dużo informacji zwrotnych.
  • Świetne szkolenie. Bardzo dobrze i profesjonalnie prowadzone.
  • Bardzo interaktywne! Podobało mi się.
  • Bardzo dużo scenek – pozytywne efekty. Pani Jolanta super docierający trener szkoleniowy.
  • Bardzo dobre przygotowanie wykładowcy, duża wiedza. Ciekawa część teoretyczna.