Z PORADNIKA MŁODEGO KIEROWNIKA, czyli jak współpracować z kolegami po awansie

Jeżeli właśnie awansowałeś, a koledzy jeszcze tego nie zauważyli i nie zawsze robią to, co im mówisz, to szkolenie jest dla Ciebie.

Podczas szkolenia:

  • Przygotujesz się do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów
  • Wypracujesz techniki dotarcia i współpracy z pracownikami-kolegami
  • Nauczysz się komunikacji językiem rozwiązań ważnych z punktu widzenia firmy i podwładnego
  • Dowiesz się, jak skutecznie delegować i egzekwować polecenia od długoletnich pracowników-kolegów

OPINIE UCZESTNIKÓW

Warto.
Szkolenie bardzo ciekawe, nie była to tylko sucha teoria. Dużo praktyki i mnóstwo odwołań do rzeczywistości.
Szkolenie ciekawe i pouczające.
Na szkoleniu podobało mi się najbardziej: delegowanie zadań, rozliczanie pracowników z wykonywanych zadań, style osobiste, rozmowa korygująca, analiza transakcyjna.
Zastosuję sposób rozmowy z pracownikiem, wykorzystanie jego możliwości, nie robienie wszystkiego za niego, delegowanie i rozliczanie z zadań.
Najbardziej podobały mi się praktyczne scenki, które będzie można wykorzystać w realu.
Podobało mi się delegowanie, kontrakt społeczny, analiza transakcyjna.
Polecam na 100%
Profesjonalne, rzetelne, dobrze przygotowane.
Było bardzo interesujące, pomocne, kształcące.
Warto.
Szkolenie bardzo ciekawe, nie była to tylko sucha teoria. Dużo praktyki i mnóstwo odwołań do rzeczywistości.
Szkolenie ciekawe i pouczające.
Na szkoleniu podobało mi się najbardziej: delegowanie zadań, rozliczanie pracowników z wykonywanych zadań, style osobiste, rozmowa korygująca, analiza transakcyjna.
Zastosuję sposób rozmowy z pracownikiem, wykorzystanie jego możliwości, nie robienie wszystkiego za niego, delegowanie i rozliczanie z zadań.
Najbardziej podobały mi się praktyczne scenki, które będzie można wykorzystać w realu.
Podobało mi się delegowanie, kontrakt społeczny, analiza transakcyjna.
Polecam na 100%
Profesjonalne, rzetelne, dobrze przygotowane.
Było bardzo interesujące, pomocne, kształcące.
Warto.
Szkolenie bardzo ciekawe, nie była to tylko sucha teoria. Dużo praktyki i mnóstwo odwołań do rzeczywistości.

PROGRAM SZKOLENIA

Jakim szefem chcę być?

  • Moje obawy – 3 razy M
  • Ekologia bycia szefem – równowaga pomiędzy rolami społecznymi i zawodowymi
  • Zostałem szefem – moje expose

Kontrakt społeczny:

  • Zostałem kierownikiem swoich kolegów – i co dalej?
  • Sytuacja się zmieniła – etapy tworzenia zespołu na nowo
  • Sposoby uzgadniania oczekiwań
  • Wzajemne zobowiązania – czy przyjaźń działa w jedną stronę

W co grają ludzie – czyli transakcje Dorosły–Dorosły w komunikacji
ze współpracownikami:

  • Stany „Ja” (Analiza Transakcyjna) i ich praktyczne zastosowanie w kontaktach
    ze współpracownikami
  • Identyfikowanie stanów „Ja” własnych i współpracowników/kolegów
  • Typy transakcji w relacjach i ich konsekwencje
  • Techniki przenoszenia transakcji krzyżowych na transakcję Dorosły-Dorosły
    w komunikacji ze współpracownikami/kolegami

Asertywność szefa na co dzień:

  • Rama problemu a rama celu, czyli jak ma pracować mój zespół?
  • Informacja zwrotna – kiedy działa?
  • Drabina przekonań – czyli jak się tworzą schematy myślowe – dlaczego nie mogę się dogadać z kolegą?

Kuferek menadżera – co się przyda każdemu szefowi:

  • Delegowanie zadań – jak to zrobić, gdy podwładny jest moim kolegą
  • Egzekwowanie założonych celów i zadań od kolegów i przyjaciół
  • Rozliczanie zadań z elementami rozwijania pracowników i ich umiejętności zawodowych
  • Rozliczanie zadań z elementami dyscyplinowania  – sytuacje trudne w zarządzaniu grupą kolegów

 

POZIOM ZAAWANSOWANIA:
Brak wymaganego poziomu zaawansowania.

WYKŁADOWCA

Dorota Jurzysta

Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego.

W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry).

Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.