TRENING PROWADZENIA TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI w oparciu o model DISC

Szkolenie realizowane w formie zamkniętej

Warsztaty nastawione na praktyczne ćwiczenia prowadzenia różnego rodzaju rozmów
z pracownikami przy uwzględnieniu ich różnorodności i odmienności.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Wartości wnoszone do zespołu przez poszczególne kolory DISC − jak nimi zarządzać?
    • Znajomość kolorów osobowości zdecydowanie ułatwia zarządzanie
  2. Kolor ma znaczenie − skuteczne podejście do typu antagonistycznego
    • Ćwiczenia pozwalające na dobór odpowiednich działań uwzględniających potrzeby osób o zróżnicowanych stylach zachowań.
  3. "Marsjanie i ziemianie”, czyli jak wykorzystać wiedzę o sobie i innych do komunikacji i osiągania celów zawodowych
    • Zachowania niewerbalne ułatwiające i utrudniające dobry kontakt
    • Budowanie skutecznej argumentacji, dostosowanej do różnych typów DISC. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
    • Niezwykła moc zadawania pytań.
    • Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania niewerbalnych oraz werbalnych wskaźników zachowań wskazujących na określony styl zachowania.
  4. Rozmowa oceniająca i motywująca
    • Cele rozmowy oceniającej z punktu widzenia organizacji i ocenianego pracownika
    • W jaki sposób przygotować się do rozmowy oceniającej i motywującej?
    • Na co należy kłaść akcent podczas rozmowy z pracownikami o różnokolorowej osobowości?
    • Najczęściej popełniane błędy w procesie oceniania.
    • Błędy wynikające z braku znajomości zasad komunikacji z poszczególnymi kolorami (typami osobowości).
  5. Rozmowy o charakterze korygującym, dyscyplinującym i dyscyplinarnym
    • Jakie są przyczyny złej pracy
    • Zasady prowadzenia rozmowy dyscyplinującej i dyscyplinarnej
    • W jaki sposób poinformować o konsekwencjach
    • Zmiana zachowań niepożądanych – procedura 6 kroków
    • Błędy wynikające z braku znajomości zasad komunikacji z poszczególnymi kolorami (typami osobowości).
  6. Komunikacja w okresie zmian – rozmowy przełamujące opór przed zmianą
    • Jak przekazywać informacji dotyczące planowanych zmian?
    • Opór i niepokój pracowników przed zmianą – jak go osłabić?
    • Narzędzia wywierania wpływu w kierunku akceptacji zmiany
    • Jak angażować pracowników w proces zmian?
    • Rozmowa z kluczowymi pracownikami. Jakiego są koloru? Jak przygotować się do rozmowy z każdym z nich?
  7. Emocje i manipulacje w rozmowie z pracownikiem
    • Jak reagować na presję i manipulację ze strony pracownika?
    • Jak radzić sobie z zachowaniami agresywnymi?
    • Jak radzić sobie z własnymi emocjami i emocjami pracownika podczas trudnych rozmów

WYKŁADOWCA

Jolanta Korczowska

Wchodząc w określone role, potwierdzamy nasze przekonania o nas samych i innych

Psycholog, diagnosta, doświadczony trener biznesu, coach, certyfikowany trener FRIS.

Posiada Międzynarodowy Ceryfikat Trenera Zarządzania w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju. Jest ceryfikowanym trenerem Success Insights – metody diagnostycznej  opartej o metodologię Extended DISC. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego (Politechnika Wrocławska) oraz coachingu (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej).

 

Specjalizuje się w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych. Potrafi zintegrować oraz zaktywizować każdą grupę. Jej autorskie ćwiczenia zawsze mają charakter interaktywny, zapadają w pamięć i inspirują do zmiany.



Opinie o jej szkoleniach:

  • Szkolenie to prawdziwa przyjemność, pełen profesjonalizm.
  • Ciekawe i profesjonalne! Dużo informacji zwrotnych.
  • Świetne szkolenie. Bardzo dobrze i profesjonalnie prowadzone.
  • Bardzo interaktywne! Podobało mi się.
  • Bardzo dużo scenek – pozytywne efekty. Pani Jolanta super docierający trener szkoleniowy.
  • Bardzo dobre przygotowanie wykładowcy, duża wiedza. Ciekawa część teoretyczna.