NARZĘDZIA COACHINGOWE W RĘKACH MENEDŻERA

Jak bardzo możesz poprawić skuteczność swoich metod zarządzania?

Na modne ostatnio słowo „coaching” jedni reagują entuzjazmem, a inni niemal alergią. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak bez przerostu ideologii wykorzystać to, co w coachingu najcenniejsze
w codziennym zarządzaniu pracownikami
– zapraszamy na ten trening. Dowiesz się i sprawdzisz na własnej skórze, jak działają narzędzia, którymi możesz posługiwać się już od zaraz!

  • Obalimy mity założeń dotyczących zarządzania.
  • Sprawdzimy, jak nowe technologie i pokolenie X i Y wpływają na zmiany w mentalności
    we współczesnym zarządzaniu.
  • Pokażemy przykłady pytań często stosowanych, ale bezużytecznych.
  • Zademonstrujemy model udzielania błyskawicznej informacji zwrotnej
    (zarówno pozytywnej, jak i negatywnej), do wykorzystania w każdej sytuacji.

OPINIE UCZESTNIKÓW

Wszystko było na bdb poziomie
ciekawa forma materiałów (plansze)-duży wachlarz narzędzi przećwiczony na konkretnych przykładach- dużo "gadżetów" urozmaicających ćwiczenia
przynajmniej kilka z przedstawionych narzędzi będzie pomocnych
zrozumienie idei coachingu. Poznane metody chciałabym wprowadzić u siebie, zmienić niektóre schematy pracy
Wszystko było na bdb poziomie
ciekawa forma materiałów (plansze)-duży wachlarz narzędzi przećwiczony na konkretnych przykładach- dużo "gadżetów" urozmaicających ćwiczenia
przynajmniej kilka z przedstawionych narzędzi będzie pomocnych
zrozumienie idei coachingu. Poznane metody chciałabym wprowadzić u siebie, zmienić niektóre schematy pracy
Wszystko było na bdb poziomie
ciekawa forma materiałów (plansze)-duży wachlarz narzędzi przećwiczony na konkretnych przykładach- dużo "gadżetów" urozmaicających ćwiczenia

PROGRAM SZKOLENIA

Pobudzanie zaangażowania a coaching

  • Automotywacja – co NAPRAWDĘ pobudza ludzi do działania i jak tego nie zniszczyć?
  • Predyspozycje menadżera do stosowania narzędzi coachingowych.
  • Otwartość organizacji, czyli na co pozwala kultura organizacyjna.
  • Kiedy narzędzia coachingowe nie będą skuteczne?

Pokora menadżera, czyli otwarcie na podejście coachingowe w zarządzaniu

  • Zmiana schematów myślenia: wycofanie ocen i rad.
  • 5 zasad efektywnego wykorzystania podejścia coachingowego a 7 zasad coachingu.
  • Efektywne słuchanie i co w nim przeszkadza?
  • Warunki i przejawy autentycznego słuchania.
  • Rapport – proste narzędzie budowania otwartej komunikacji.

Menadżer skoncentrowany na rozwiązaniach

  • Przekonania – nawykowe hamulce w działaniu. Skąd się biorą i dlaczego są tak silne?
  • Identyfikowanie ograniczających przekonań u siebie i pracowników.
  • Testowanie i zamiana przekonań.
  • Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i model EXACT; świeżość w myśleniu
    i działaniu

Stwarzanie przestrzeni dla pracownika

  • Pytania na 100 sposobów.
  • Pułapki, w które wpadamy na co dzień.
  • Paradoks pytań, które „nie działają”.
  • Przeformułowywanie pytań – to wcale nie jest trudne!
  • Katalog pytań użytecznych na różne okazje.

Informacja zwrotna niejedno ma imię

  • Skąd problem z przyjmowaniem informacji zwrotnej? Słów kilka o źródłach trudności.
  • 6 kroków udzielania informacji zwrotnej.
  • „Zasysanie”, czyli po co prosić o informację dla siebie?
  • Tylko 1 minuta! Czyli podejście rodem z Blancharda.
  • Model Z – rzeczowo, krótko i skutecznie.

Modele coachingowe i ich zastosowanie w zarządzaniu zespołem

  • Szybka analiza i podsumowanie zadań - model GOLD.
  • GROW - jak klasykę coachingu zaadaptować do rozmów podsumowujących realizację celów?
  • Koncentracja na wyciąganiu wniosków i patrzeniu w przyszłość – OSKAR.

Modele coachingowe – zaawansowana praktyka

  • OSKAR w różnych wariantach: 5-minutowa rozmowa i spotkania zespołowe.
  • „Trudne przypadki”, czyli dobór adekwatnych narzędzi do osób i sytuacji.

WYKŁADOWCA

Aneta Okarma

psycholog, certyfikowany trener biznesu, coach ACC(ICF) i ICC, praktyk NLP, mediator. Licencjonowany trener „Everything DISC”. Od 15 lat związana ze szkoleniami i rozwojem pracowników obsługi klienta, liderów zespołów, sprzedawców, menadżerów w renomowanych firmach polskich i zagranicznych. Swoje doświadczenie zdobywała jako trener oraz koordynator wielu projektów szkoleniowych. Od 6 lat zajmuje się coachingiem biznesowym, a ostatnio również coachingiem grupowym.

Dzięki użyteczności stosowanych metod pracy i praktycznemu wykorzystaniu wiedzy wciąż uzyskuje najwyższe oceny realizowanych przez siebie szkoleń. Prowadząc zajęcia bazuje na metodach warsztatowych – „zmusza” uczestników do aktywnego uczestnictwa i ćwiczenia nowych umiejętności.

Od 10 lat odpowiada za rozwój i szkolenie pracowników sieci QUBUS HOTEL.

Opinie o jej zajęciach:

  •  - ciekawie prowadzone, kompetentna i miła prowadząca!
  •  - prowadząca przygotowana, w jasny sposób przekazywała wiedzę
  •  - trenerka ma umiejętność zainteresowania wszystkich do czynnego udziału
  •  - fajnie, że jest dużo zadań, a nie jakaś prezentacja
  •  - szkolenie na wysokim poziomie, spełniło moje oczekiwania
  •  - bardzo mi się podobało, że szkolenie było takie dynamiczne i dostosowane do naszych potrzeb