ZARZĄDZANIE DZIAŁEM ZAKUPÓW - warsztaty praktyczne dla szefów Działów Zakupów

18 - 19 września 2017 Wrocław

Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.

Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?

Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.  Co o jego szkoleniach mówią uczestnicy?

 

OPINIE UCZESTNIKÓW

Warto, dużo nowych wiadomości.
Polecam to szkolenie! Wiele tematów omówionych, wiele przykładów praktycznych.
Polecę do wzięcia udziału w szkoleniu
Zagadnienia struktury kosztowej, kary umowne - to wykorzystam w swojej pracy
Wszystko oparte na przykładach z pracy i doświadczeniu prowadzącego – SUPER!
Warto, dużo nowych wiadomości.
Polecam to szkolenie! Wiele tematów omówionych, wiele przykładów praktycznych.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
  2. Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
    • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
    • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
    • Pokrycie finansowe (marża brutto)
    • Ocena rentowności produktów i usług
    • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
    • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
  3. Cele i rozwój kupców (personelu)
    • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
    • Jak rozliczać oszczędności?
    • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
    • Weryfikacja pracy podległego personelu
  4. Delegowanie pracy podległemu zespołowi
    • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
    • Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
  5. Procedury
    • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
    • Procedura reklamacyjna
    • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
  6. Narzędzia
    • Szablony umów
    • Szablony zapytań ofertowych
    • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
    • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
    • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
  7. Narzędzia planowania szefa działu zakupów
    • Harmonogram prac
    • Harmonogram oszczędności
    • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
  8. Współpraca z innymi działami w firmie
    • Komunikacja z Zarządem
    • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
  9. Trudny klient wewnętrzny
    • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
    • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
    • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
  10. Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
    • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
    • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
    • Ćwiczenia  na przykładach z życia wziętych.

       

WYKŁADOWCA

Jacek Jarmuszczak

Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
 
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. 
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.

Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.

Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

pobierz ofertę (plik w formacie pdf){}

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O SZKOLENIU

KOSZT UCZESTNICTWA

1115 zł netto.

Do powyższej ceny należy doliczyć 23 % VAT.

MIEJSCE SZKOLENIA

Wrocław WenderEDU Business Center, ul. Św. Józefa 1/3.

ROZPOCZĘCIE

18 września 2017 godz. 09:00

ZAKOŃCZENIE

19 września 2017 godz. 16:00

NUMER SZKOLENIA

2017/09/120

W cenie uwzględniono koszty: • 16 godzin intensywnych warsztatów, • materiały szkoleniowe i pomocnicze, • serwis kawowy (kawa, herbata, soki, ciastka), • lunch

Informacja dodatkowa: koszt noclegu w WenderEDU Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 135 zł netto.

powiadom o kolejnym szkoleniu

ZOBACZ POZOSTAŁE SZKOLENIA

POZNAJ NASZYCH WYKŁADOWCÓW